A Médiatanács 1389/2017. (XII. 19.) számú határozata

Az Echo Hungária Zrt. médiaszolgáltató az Echo TV csatornán 2017. szeptember 29-én 21 óra 33 perctől sugárzott, valamint a www.echotv.hu lekérhető médiaszolgáltatás műsorkínálatában is elérhető Informátor című műsorszámmal megsértette a gyűlöletkeltésre alkalmas médiatartalom közzétételét tiltó törvényi rendelkezést.

A Médiatanács 1349/2017. (XII. 12.) számú határozata

2018.03.02. 13:04

A Magyar Hírlap Kiadói Kft. a Magyar Hírlap Online (www.magyarhirlap.hu) internetes sajtótermékben és a Magyar Hírlap című napilapban 2017. július 10-én megjelent „Eddig és ne tovább! Ideje levernünk a cölöpöket” című cikkel megsértette az Smtv. 17. § (2) bekezdésekben foglalt, a kirekesztésre alkalmas médiatartalmak közzétételét tiltó törvényi rendelkezést.

A Médiatanács 1296/2017. (XI. 21.) sz. határozata

A Magyar Hírlap Kiadói Kft. a Magyar Hírlap Online (www.magyarhirlap.hu) internetes sajtótermékben és a Magyar Hírlap című napilapban 2017. augusztus 9-én megjelent „Fekete földrész” című cikkel megsértette az Smtv. 17. § (2) bekezdésekben foglalt, a kirekesztésre alkalmas médiatartalmak közzétételét tiltó törvényi rendelkezést.​

A Médiatanács 903/2017. (VII. 25.) számú határozata

2017.09.18. 13:01

A Karc FM Média Kft. médiaszolgáltató a Karc FM adóján 2017. április 25-én 16 óra 9 perctől sugárzott (és április 26-án 4 óra 8 perctől megismételt, valamint a www.karcfm.hu lekérhető médiaszolgáltatás műsorkínálatában is elérhetővé tett) „Paláver” című műsorszámában megsértette az Smtv. 14. § (1) és 17. § (1) bekezdésekben foglalt, az emberi méltóság tiszteletben tartását és a gyűlöletkeltésre alkalmas médiatartalmak közzétételét tiltó törvényi rendelkezéseket.

A Médiatanács 126/2017. (II. 7.) számú határozata

2017.02.28. 11:39

A TV2 Média Csoport Zrt. médiaszolgáltató a TV2 csatornáján 2016. november 7-én sugárzott Tények című hírműsorban megsértette az Smtv. 14. § (1) és 17. § (2) bekezdésekben foglalt, az emberi méltóság tiszteletben tartását és a kirekesztésre alkalmas médiatartalmak közzétételét tiltó törvényi rendelkezéseket. 

​A Médiatanács 551/2016. (V. 17.) számú határozata

2016.05.27. 14:20

A Magyar Hírlap Kiadói Kft. médiatartalom-szolgáltató a Magyar Hírlap című nyomtatott sajtóterméke 2015. november 16-ai lapszámában, valamint a www.magyarhirlap.hu címen elérhető, Magyar Hírlap Online internetes sajtótermékben 2015. november 16-án megjelent „Bayer Zsolt: 9066 Álláspont. Elvettétek tőlem kincseim javát. Elvettétek Ezeregyéjszakát" című médiatartalom közzétételével megsértette az Smtv. 17. § (1) és (2) bekezdéseit.

A Médiatanács 505/2016. (V. 3.) számú határozata

2016.05.18. 10:37

Az LP Média Kft. médiaszolgáltató a Hatoscsatorna elnevezésű médiaszolgáltatásában 2016. február 7-én sugárzott Tabuk, titkok, tények című műsorszámában közvetített kirekesztő, sztereotip megnyilvánulásokkal megsértette az Smtv. 17. § (2) bekezdését.

A Médiatanács 758/2014. (VII. 30.) számú határozata

2014.08.07. 22:39

A Hír TV 2014. március 14-én sugárzott Célpont című műsorszáma alkalmas volt arra, hogy a cigány kisebbség tagjaival szembeni előítéletek kialakulását eredményezze, illetve a társadalomban már létező sztereotípiákat tovább erősítse, ezáltal a Médiaszolgáltató megsértette az Smtv. 17. § (2) bekezdését.

A Médiatanács 1272/2013. (VII.24.) számú határozata

2013.07.30. 22:14

Kérelmező szerint törvénysértő, többek között gyűlöletkeltő és kiegyensúlyozatlan volt a www.hetivalasz.hu internetes sajtótermékben megjelent, „Orbánék szcientológus bázist számolnak fel” című cikk. A Médiatanács azonban megállapította, hogy a médiatartalom-szolgáltató nem követett el törvénysértést

A Médiatanács 1271/2013. (VII.24.) számú döntése

2013.07.30. 22:09

Két állampolgári bejelentés is érkezett a hatósághoz a Brazília-Japán labdarúgó-mérkőzésen elhangzott kommentátori vélemények miatt. A Médiatanács szerint a kommentátor szavai sértőek, jóízlésbe ütközőek voltak, ugyanakkor nem valósítottak meg törvénysértést, ezért nem indított hatósági eljárást a Magyar Televízió Zrt-vel szemben. 

A Médiatanács 1270/2013. (VII.24.) számú végzése

2013.07.30. 22:03

A bíróság új eljárásra utasította a Médiatanácsot az Echo Hungária TV Zrt. Echo TV csatornája által 2010. január 4-én 21 óra 30 perctől sugárzott „Világ-panoráma” című műsorszámmal kapcsolatban. Ezúttal a Médiatanács nem állapított meg törvénysértés, a megismételt eljárását megszüntetette.

A Médiatanács 62/2013. (I. 16.) számú végzése

2013.01.17. 15:27

A Kanizsa Hír Kft. médiatartalom-szolgáltató által kiadott www.kanizsahir.hu sajtótermékben 2012. június 27-én megjelent „A részönkormányzat támogatta a kiskanizsai elhelyezést” című médiatartalom nem sértett médiaigazgatásra vonatkozó szabályt. A cikk első része tényszerű tudósítás volt a Nagykanizsán (Kiskanizsa városrészben) tervezett javító-nevelő intézet létesítéséről, második része pedig a cikkben megnyitható videót tartalmazott „Tizenéves cigánybűnöző a Blahán: Maugli” címmel.