Az életkor előrehaladtával változó médiafogyasztási szokások vizsgálata

2018.04.25. 13:19

A tanulmány célja összefoglaló képet adni az élethelyzet és a tévénézési szokások elemzésével a 15-29 éves korcsoportról a 2008, 2012 és 2016 évek vonatkozásában. 

„Nyaggatás” a reklámokban - 2017. II. féléves monitoring

2018.04.25. 13:17

Az Önszabályozó Reklám Testület monitoring kutatása a karácsony előtti időszakban közzétett reklámok gyermekvédelmi szabályoknak való megfelelését vizsgálta.

Gyermekeknek szóló élelmiszerreklámok - 2017. I. féléves monitoring

2018.04.25. 13:15

Az Önszabályozó Reklám Testület vizsgálatának tárgyát a gyermekeknek szóló élelmiszerek, illetve az egyes élelmiszerláncok reklámjai képezték. 

Külföldön élő magyarok médiahasználati szokásai

2017.05.16. 11:33

A kutatás a külföldön élő magyarok médiahasználati szokásaira, azon belül is különös tekintettel az audiovizuális tartalmak fogyasztására fókuszált. 

Időskorúak megjelenése reklámokban

2017.05.16. 11:29

A kutatások az időskorúak sajtó és televíziós reklámokban való megjelenésének eredményeit foglalják össze. 

​A pornográfia és indokolatlan erőszak megjelenése a sajtó reklámokban

2017.05.16. 11:26

Az Önszabályozó Reklám Testület által elvégzett monitoring vizsgálat a sajtó reklámokban megjelenő pornográf, illetve indokolatlanul vagy szélsőségesen erőszakos tartalmakat elemezte.

Facebook használati szokások Kutatási jelentés az MTE számára – 2015. november

2016.04.18. 16:08

Az elkészült kutatás elsődleges célja a legnépszerűbb közösségi oldallal kapcsolatos általános használati szokások, vélekedések feltérképezése mellett a tartalomfogyasztás módjainak felmérése. 

Vallási jelképek, vallási és világnézeti meggyőződés megsértésének vizsgálata

2016.04.18. 15:55

A vallási jelképek, illetve a vallási és világnézeti meggyőződés reklámokban történt megsértésének vizsgálata kapcsán folytatott kutatás eredménye. 

Ártalmas magatartásra ösztönzés - monitoring eredmények

2016.04.18. 15:53

Az ártalmas magatartásra ösztönző reklámok vizsgálata kapcsán folytatott kutatás eredménye.

TV tartalomfogyasztás-kutatás

2016.04.18. 15:41

2015 novemberében készített kutatás eredménye a televíziós tartalomfogyasztási szokásokról.

Termékmegjelenítés az országos kereskedelmi televíziók műsoraiban (2014. I. negyedév)

2014.09.25. 16:25

Az NMHH hatósági ellenőrző tevékenységében eddig is kiemelt figyelmet kapott a reklám és alternatív megjelenési formáinak vizsgálata. Az Mttv. és az Smtv. 2011. január 1-től történt hatályba lépésével jelentősen átalakult a kereskedelmi kommunikációt érintő hazai szabályozás. 

Az RTL Klub, a TV2, illetve az m2 által sugárzott gyermekműsorok vizsgálata, különös tekintettel az Mttv. 9. §-ának rendelkezéseire (2014. I. és II. negyedév) Budapest,

2014.09.25. 16:23

​Az NMHH rendszeres időközönként vizsgálja a Médiatörvény kiskorúak védelmét szolgáló normáinak betartását a gyermekműsorok esetében. Az elmúlt években a hatóság a televíziós műsorok korhatár-besorolásának ellenőrzésén túlmenően célszerűnek találta a gyermekműsorok minőségi jellemzőinek feltérképezését is.

Támogatási gyakorlat a legnagyobb eléréssel rendelkező televízióknál (2014. április 1-június 30.)

2014.09.25. 16:21

Az év második negyedévében 239 műsorcím mellett 817 cég 3.575 percet kitevő támogatói szpotját azonosíthattuk be, melyeket összesen 45.453 alkalommal mutattak be a médiaszolgáltatók. 

2014-es országgyűlési választási kampány televíziós megjelenítésének elemzése

2014.06.27. 08:34

A NMHH figyelemmel követte a 2014-es parlamenti választás korteshadjáratának médiaképét, a politikusok médiahasználata mellett górcső alá vette a politikai reklámokat is. A választáson induló tizenkilenc párt/szervezet és tizenhárom nemzetiségi önkormányzat többsége élt a reklámfilm adta népszerűsítési lehetőséggel, így a 2014. március 15-ével kezdődő, négy hetes televíziós kampányidőszakban összesen 515 db választási hirdetés jelent meg közel 50 csatorna kínálatán. A korábbi kampányokhoz képest 2014 tavaszán jóval visszafogottabb volt az indulók televíziós népszerűsítése, melyben a két legnagyobb közszolgálati adó vett részt. A választás kimeneteléről azonban már a jelentős befolyással rendelkező kereskedelmi médiaszolgáltatók is igyekeztek - több órás választási műsorok keretében - nézőiket tájékoztatni.

A nemi szerepek megjelenésének megítélése a reklámokban – kvalitatív kutatási tanulmány

2014.03.19. 09:50

A kutatás azt kívánta megvizsgálni, hogy a reklámokkal elért célcsoportok hogyan viszonyulnak a jelenlegi magyar reklámokban megjelenő nemiszerep-ábrázolásokhoz, milyen elvárásai vannak a témában és milyen érzékenység jellemzi őket.

Termékmegjelenítés az országos kereskedelmi televíziók műsoraiban (2013. IV. negyedév)

2014.03.07. 08:45

A hatóság 2012 januárjától folyamatosan regisztrálja és adatbázisba rendezi a termékmegjelenítéssel kapcsolatos információkat, amely révén hatékonyabbá vált az új kereskedelmi üzenet-típus bemutatására vonatkozó szabályrendszer betartásának hatósági ellenőrzése, emellett pedig jól nyomon követhető az új reklámozási technika alkalmazásának gyakorlata.

Támogatási gyakorlat a legnagyobb eléréssel rendelkező televízióknál (2013. október 1-december 31.)

2014.03.07. 08:32

Az NMHH Műsorfigyelő és -elemző főosztálya által elvégzett vizsgálat az M1, az RTL Klub, a TV2, a Duna TV, az M2 és a Viasat6 2013. negyedik negyedévében folytatott támogatási gyakorlatát térképezte fel.