A Médiatanács 1519/2013. (X.16.) számú határozata

2013.10.24. 10:51

Az MTM-SBS Televízió Zrt. médiaszolgáltató TV2 csatornáján közzétett „Mokka” című műsorszámmal 2013 júniusában összesen tizenegy alkalommal megsértette a termékmegjelenítésre vonatkozó azon törvényi rendelkezést, mely szerint a termékmegjelenítést tartalmazó műsorszámok nem adhatnak a műsor tartalmából egyébként nem következő, indokolatlan hangsúlyt a megjelenített terméknek.

A Médiatanács 1392/2013. (IX. 11.) számú határozatának kivonata

2013.09.12. 14:00

A Médiatanács a TV2 csatorna Mokka című reggeli magazinműsor 2013. április 16-i adásában egy fizikoterápiás kezelés népszerűsítését tartalmazó szegmens kapcsán a burkolt kereskedelmi közlemény tilalmát előíró rendelkezés megtartását vizsgálta.

A Médiatanács 1259/2013. (VII. 24.) számú határozata

2013.07.30. 21:57

A TV2 megsértette a burkolt kereskedelmi közlemény tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezést a 2013. február 19-én sugárzott Mokka című műsorszám mágnesterápiát bemutató összeállításával. 

A Médiatanács 1128/2013. (VII. 3.) számú határozata

2013.07.04. 12:02

A Médiatanács a TV2 csatorna Mokka című reggeli magazinműsorában egy esztétikai központ szolgáltatásainak népszerűsítését tartalmazó szegmens kapcsán a burkolt kereskedelmi közlemény tilalmát előíró rendelkezés megtartását vizsgálta. 

A Médiatanács 1087/2013. (VI. 26.) számú végzése

2013.06.28. 10:42

A Médiatanács a TV2 csatornán sugárzott Tények című műsorszámban egy okostelefon bemutatójával kapcsolatos eseményről szóló hír tekintetében a burkolt kereskedelmi közlemény tilalmát előíró törvényi rendelkezés megtartását vizsgálta.

A Médiatanács 1044/2013. (VI.19.) számú határozata

2013.06.25. 15:02

A Médiatanács 300 ezer forintos bírságot szabott ki a TV2 Kalandjárat című műsorának 2013. február 17-i adása miatt. A programban egy hévízi hotel szolgáltatásairól úgy számoltak be, hogy az népszerűsítette a vállalkozást. A Médiatanács kilencedik alkalommal büntette meg a TV2-t burkolt reklám közzététele miatt. 

A Médiatanács 1007/2013. (VI.12.) számú határozata

2013.06.25. 14:52

A Médiatanács megállapította, hogy az RTL Klub a 2012. december 23-án és 2013. január 3-án sugárzott „Havazin" című műsorszám Nordica Síarénát bemutató összeállításával két alkalommal megsértette a támogatásra vonatkozó azon törvényi rendelkezést, mely szerint a médiaszolgáltatásban közzétett, támogatott médiatartalom nem ösztönözhet, és nem hívhat fel a támogató vagy az általa meghatározott harmadik személy termékének beszerzésére vagy szolgáltatásának igénybevételére, illetve az attól való tartózkodásra. Az elemzett műsorszegmensben az eplényi síparadicsom kereskedelmi üzenete volt tetten érhető. 

A Médiatanács 672/2013. (IV.17.) számú határozata

2013.04.19. 14:21

A TV2 a 2012. szeptember 6-án sugárzott „Mokka” című műsorszám wagyu-marhahúst bemutató összeállításával megsértette a burkolt kereskedelmi közlemény közzétételének tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezést.

A Médiatanács 627/2013. (IV.10.) számú határozata

2013.04.16. 10:21

Az RTL Klub „Törzsutas” című utazási magazinjának a Vanilin Cukrászdát bemutató összeállítása reklámjellegű volt, ezért a Médiatanács megállapította, hogy a médiaszolgáltató megsértette a termékmegjelenítésre vonatkozó azon törvényi rendelkezést, mely szerint a termékmegjelenítést tartalmazó műsorszámok nem hívhatnak fel közvetlenül áru megvásárlására vagy bérlésére, illetve szolgáltatás igénybevételére.

A Médiatanács 624/2013. (IV. 10.) számú határozata

2013.04.16. 10:07

A Médiatanács megállapította, hogy a Chello Central Europe Műsorszolgáltató Zrt. TV Paprika elnevezésű médiaszolgáltatásában 2012. december 31-én a 19:52:25-kor sugárzott támogatói üzenettel egy alkalommal megsértette a burkolt kereskedelmi közlemény közzétételének tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezést.

A Médiatanács 172/2013. (I.30.) sz. határozata

2013.02.04. 15:20

AZ MTM-SBS Televízió Zrt. médiaszolgáltató TV2 médiaszolgáltatásában 2012. július 1-jén sugárzott „Egészségmánia”, valamint  a 2012. július 8-án sugárzott „Több mint testőr” című műsorszámaival megsértette a termékmegjelenítésre vonatkozó törvényi rendelkezéseket.

A Médiatanács 1951/2012. (XI. 7.) számú határozata

2012.11.09. 09:49

Az MTM-SBS Televízió Zrt. médiaszolgáltató „Nagytakarítás" c. műsorszámai kapcsán a Médiatanács az Mttv. termékmegjelenítés közzétételére, valamint az Smtv. támogatásra vonatkozó rendelkezéseinek sérelmét állapította meg.

A Médiatanács 1788/2012. (X. 10.) számú határozata

2012.10.12. 12:08

Az MTM-SBS Televízió Zrt. médiaszolgáltató TV2 csatornáján 2012. áprilisában sugárzott Update Konyha, Babavilág és Babapercek című műsorszámok kapcsán a Médiatanács az Mttv. termékmegjelenítés közzétételére, valamint az Smtv. támogatásra vonatkozó rendelkezéseinek sérelmét állapította meg. 

A Médiatanács 1564/2012. (VIII. 29.) számú határozatának kivonata

2012.09.03. 12:34

Az Infó Rádió húsz alkalommal sugárzott támogatói üzenettel megsértette a burkolt kereskedelmi közlemény közzétételének tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezést (Mttv. 20. § (3) bekezdés), amely miatt a Médiatanács 100.000,- Ft összegű bírság megfizetésére kötelezte. 

A Médiatanács 1554/2012. (VIII.29.) számú határozata

2012.09.03. 12:25

A TV2 az „Időjárás" című műsorszámmal megsértette a burkolt kereskedelmi közlemény közzétételének tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezést, amely miatt a Médiatanács 200.000,-Ft bírság megfizetésére kötelezte. 

A Médiatanács 972/2012. (V. 23.) számú határozata

2012.05.25. 09:43

A Magyar RTL Televízió Zrt. médiaszolgáltató RTL Klub csatornáján 2012. február 19-én 20 óra 1 perces kezdettel sugárzott Való Világ 5. című műsorszám kapcsán a Médiatanács az Mttv. termékmegjelenítés közzétételére vonatkozó rendelkezéseinek sérelmét állapította meg.

A Médiatanács 821/2012. (V.2.) számú határozata

2012.05.04. 09:46

A Skyble Media Zrt. Rock TV csatornáján 2012. január 29-én a 20:31:48-kor kezdődött „Born to be wild” című műsorszámmal megsértette a termékmegjelenítésre vonatkozó Mttv. 31. § (1) b) pontjában foglalt törvényi rendelkezést és a burkolt kereskedelmi közlemény közzétételének tilalmára vonatkozó Smtv. 20. § (3) bekezdésében foglalt rendelkezést

A Médiatanács 780/2012. (IV. 25.) számú határozata

2012.04.30. 09:17

Az Echo TV 2012. február 6-án sugárzott „Több mint egészség” című műsorszámában burkolt reklámot tett közzé, amely miatt a Médiatanács 100.000 Ft összegű bírságot szabott ki.​

A Médiatanács 635/2012. (IV. 4.) számú határozata

2012.04.05. 14:59

A Médiatanács a Magyar Televízió Zrt. médiaszolgáltató m1 és m2 csatornájának 2011. decemberi műsorai kapcsán a kereskedelmi közleményekkel kapcsolatos törvényi előírások megtartását vizsgálta, amely eredményeképpen a burkolt kereskedelmi közlemény közzétételének tilalmára vonatkozó renelkezés sérelmét állapította meg.