Az életkor előrehaladtával változó médiafogyasztási szokások vizsgálata
2018.04.25. 13:19
A tanulmány célja összefoglaló képet adni az élethelyzet és a tévénézési szokások elemzésével a 15-29 éves korcsoportról a 2008, 2012 és 2016 évek vonatkozásában.
„Nyaggatás” a reklámokban - 2017. II. féléves monitoring
2018.04.25. 13:17
Az Önszabályozó Reklám Testület monitoring kutatása a karácsony előtti időszakban közzétett reklámok gyermekvédelmi szabályoknak való megfelelését vizsgálta.
Gyermekeknek szóló élelmiszerreklámok - 2017. I. féléves monitoring
2018.04.25. 13:15
Az Önszabályozó Reklám Testület vizsgálatának tárgyát a gyermekeknek szóló élelmiszerek, illetve az egyes élelmiszerláncok reklámjai képezték.
Külföldön élő magyarok médiahasználati szokásai
2017.05.16. 11:33
A kutatás a külföldön élő magyarok médiahasználati szokásaira, azon belül is különös tekintettel az audiovizuális tartalmak fogyasztására fókuszált.
Időskorúak megjelenése reklámokban
2017.05.16. 11:29
A kutatások az időskorúak sajtó és televíziós reklámokban való megjelenésének eredményeit foglalják össze.
A pornográfia és indokolatlan erőszak megjelenése a sajtó reklámokban
2017.05.16. 11:26
Az Önszabályozó Reklám Testület által elvégzett monitoring vizsgálat a sajtó reklámokban megjelenő pornográf, illetve indokolatlanul vagy szélsőségesen erőszakos tartalmakat elemezte.
Facebook használati szokások Kutatási jelentés az MTE számára – 2015. november
2016.04.18. 16:08
Az elkészült kutatás elsődleges célja a legnépszerűbb közösségi oldallal kapcsolatos általános használati szokások, vélekedések feltérképezése mellett a tartalomfogyasztás módjainak felmérése.
Vallási jelképek, vallási és világnézeti meggyőződés megsértésének vizsgálata
2016.04.18. 15:55
A vallási jelképek, illetve a vallási és világnézeti meggyőződés reklámokban történt megsértésének vizsgálata kapcsán folytatott kutatás eredménye.
Ártalmas magatartásra ösztönzés - monitoring eredmények
2016.04.18. 15:53
Az ártalmas magatartásra ösztönző reklámok vizsgálata kapcsán folytatott kutatás eredménye.
TV tartalomfogyasztás-kutatás
2016.04.18. 15:41
2015 novemberében készített kutatás eredménye a televíziós tartalomfogyasztási szokásokról.
Termékmegjelenítés az országos kereskedelmi televíziók műsoraiban (2014. I. negyedév)
2014.09.25. 16:25
Az NMHH hatósági ellenőrző tevékenységében eddig is kiemelt figyelmet kapott a reklám és alternatív megjelenési formáinak vizsgálata. Az Mttv. és az Smtv. 2011. január 1-től történt hatályba lépésével jelentősen átalakult a kereskedelmi kommunikációt érintő hazai szabályozás.
Az RTL Klub, a TV2, illetve az m2 által sugárzott gyermekműsorok vizsgálata, különös tekintettel az Mttv. 9. §-ának rendelkezéseire (2014. I. és II. negyedév) Budapest,
2014.09.25. 16:23
Az NMHH rendszeres időközönként vizsgálja a Médiatörvény kiskorúak védelmét szolgáló normáinak betartását a gyermekműsorok esetében. Az elmúlt években a hatóság a televíziós műsorok korhatár-besorolásának ellenőrzésén túlmenően célszerűnek találta a gyermekműsorok minőségi jellemzőinek feltérképezését is.
Támogatási gyakorlat a legnagyobb eléréssel rendelkező televízióknál (2014. április 1-június 30.)
2014.09.25. 16:21
Az év második negyedévében 239 műsorcím mellett 817 cég 3.575 percet kitevő támogatói szpotját azonosíthattuk be, melyeket összesen 45.453 alkalommal mutattak be a médiaszolgáltatók.
2014-es országgyűlési választási kampány televíziós megjelenítésének elemzése
2014.06.27. 08:34
A NMHH figyelemmel követte a 2014-es parlamenti választás korteshadjáratának médiaképét, a politikusok médiahasználata mellett górcső alá vette a politikai reklámokat is. A választáson induló tizenkilenc párt/szervezet és tizenhárom nemzetiségi önkormányzat többsége élt a reklámfilm adta népszerűsítési lehetőséggel, így a 2014. március 15-ével kezdődő, négy hetes televíziós kampányidőszakban összesen 515 db választási hirdetés jelent meg közel 50 csatorna kínálatán. A korábbi kampányokhoz képest 2014 tavaszán jóval visszafogottabb volt az indulók televíziós népszerűsítése, melyben a két legnagyobb közszolgálati adó vett részt. A választás kimeneteléről azonban már a jelentős befolyással rendelkező kereskedelmi médiaszolgáltatók is igyekeztek - több órás választási műsorok keretében - nézőiket tájékoztatni.
A nemi szerepek megjelenésének megítélése a reklámokban – kvalitatív kutatási tanulmány
2014.03.19. 09:50
A kutatás azt kívánta megvizsgálni, hogy a reklámokkal elért célcsoportok hogyan viszonyulnak a jelenlegi magyar reklámokban megjelenő nemiszerep-ábrázolásokhoz, milyen elvárásai vannak a témában és milyen érzékenység jellemzi őket.
Termékmegjelenítés az országos kereskedelmi televíziók műsoraiban (2013. IV. negyedév)
2014.03.07. 08:45
A hatóság 2012 januárjától folyamatosan regisztrálja és adatbázisba rendezi a termékmegjelenítéssel kapcsolatos információkat, amely révén hatékonyabbá vált az új kereskedelmi üzenet-típus bemutatására vonatkozó szabályrendszer betartásának hatósági ellenőrzése, emellett pedig jól nyomon követhető az új reklámozási technika alkalmazásának gyakorlata.
Támogatási gyakorlat a legnagyobb eléréssel rendelkező televízióknál (2013. október 1-december 31.)
2014.03.07. 08:32